یکی از مباحث اختلافی در احکام عمره، میزان معتبر در فاصله بین دو عمره مفرده است، که از اختلاف روایات نشأت گرفته است. «لزوم فاصله یک ساله»، «لزوم فاصله یک ماهه»، «لزوم فاصله ده روزه» و «عدم لزوم فاصله»، چهار نظریهای است که فقها با استناد به ادله فقهی بدان قائل شده اند. از بررسی ادله، مشخص میشود که اکثر قریب به اتفاق فقهای امامیه، از ادله نظریه اول (یک سال) اعراض کردهاند و از سوی دیگر روایات اثباتکننده نظریه سوم (ده روز) از نظر سندی ضعیف هستند. از این رو، قطعاً انجام یک بار عمره در هر ماه مشروع بوده و پژوهش به بررسی مشروعیت انجام عمره مجدد در کمتر از یک ماه اختصاص می یابد. نتیجه جمع بین ادله نظریه دوم (یک ماه) و نظریه چهارم (عدم فاصله)، این است که فاصله خاصی برای انجام عمره مجدد معتبر نیست و بیان زمانهای مختلف (ده روز، یک ماه و یک سال) در روایات، در واقع بیان مراتب فضیلت عمرههاست. بدین معنا که هر چقدر فاصله زمانی بین دو عمره بیشتر شود، انجام عمره مجدد مؤکدتر خواهد بود. بنابراین زائر بیتالله الحرام میتواند به هر تعداد که بخواهد از طرف خود یا دیگران عمره به جا آورد.