@article { author = {برکت رضایی, روزبه}, title = {Feasibility of Ihram from Adnal Hill}, journal = {Hajj and Ziarah Research Journal}, volume = {1}, number = {2}, pages = {145-164}, year = {2017}, publisher = {Representative of the Supreme Leader in Hajj and Pilgrimage}, issn = {2538-1768}, eissn = {2538-1760}, doi = {}, abstract = {Adnal Hill and feasibility of Ihram from its obligation sentence explaining the subject matter of jurisprudence that hasn’t been talked much about. Ihram is the first ritual in Hajj and 'Umrah that contains different dimensions that explain jurisprudential locations of ihram from the most important of them. From the traditions of the Ahlul Bayt: and Ahlul Sunnah clearly specifies about ihram in the five specific locations.  More so in this topic we look over to cite of Sahih 'Umar bin Yazid and Sahih Jamil bin Darraj and other tradtions, from Adnal Hill also in a couple cases prove wearing ihram for both hajj and 'Umrah.  This city border of Mecca from the beginning with a couple signs in 45 mountains surrounding Mecca has been marked; is one of the places where in some specific situations or urgent moments we can do ihram there. Popular amongst the jurisprudents of Imamia form between "Mabahisu Fiqhil Hajj", at least in 4 cases, the ruling is allowed for doing ihram; taken from Adnal Hill: the pilgrims of 'Umrah in Mecca, and the pilgrims of Mecca and near Mecca, people who from the main Miqat or from similar alignment haven’t yet crossed and people who because of a barrier, forgetfulness or not knowing passed Miqat and don’t have a way to return. }, keywords = {Mecca,Haram,Ihraam,Miqat,Adnal Hill,Closest Mawaqit}, title_fa = {امکان‌سنجی احرام از ادنی الحل}, abstract_fa = {تبیین موضوع‌شناسی ادنی‌الحل و امکان‌سنجی حکم تکلیفی احرام از آن، مسئله‌ای است که کمتر بدان پرداخته شده است. احرام، نخستین منسک در حج و عمره بوده که دارای ابعاد مختلفی است که تعیین فقهی مکان‌‌های احرام، از مهم‌ترین آن است. در مجامع روایی اهل بیت (ع) و اهل سنت به روشنی بر احرام، در مکان‌‌های پنج‌گانه ویژه، تصریح شده است. افزون بر این موارد، به استناد صحیح عمر بن ‌یزید، صحیح جمیل ‌بن ‌دراج و دیگر روایات، از ادنی‌الحل نیز در چند صورت می‌توان برای حج و عمره احرام بست. این مرز فرضی مکه مکرمه، که از دیرباز در 45 کوه محیط بر مکه علامت‌گذاری شده، یکی از مواقیت است که در برخی موارد خاص یا اضطراری، می‌توان از آنجا احرام بست. مشهور فقیهان امامیه، حداقل در چهار مورد، حکم به صحت جواز احرام از ادنی‌الحل نموده‌اند: عمره‌گزاران ساکنانِ مکه، عمره‌گزاران زائر و مجاور مکه، کسانی که از میقات‌های اصلی یا هم‌راستای آنها عبور نکرده‌اند و کسانی که به سبب وجود مانع، فراموشی یا جهل، از میقات‌ها گذشته و امکان بازگشت ندارند.}, keywords_fa = {مکه,حرم,احرام,میقات,ادنی‌الحل,اقرب المواقیت}, url = {https://journal.hzrc.ac.ir/article_26688.html}, eprint = {https://journal.hzrc.ac.ir/article_26688_3c1ddcd5df7f891416e69e3c6b3ee419.pdf} }